Andre behandlinger

Sygesikringen

Ikast Øjenklinik har aftale med den offentlige sygesikring og langt de fleste undersøgelser og behandlinger udføres under sygesikringen.

Private behandlinger:

Vi tilbyder også private behandlinger, fx grå stær operation uden ventetid, operation med specielle linsetyper som ikke er dækket af sygesikringen, laserbehandling for efterstær, øjenlågsoperationer, undersøgelser og behandlinger uden ventetid.

Vil du vide mere om private behandlinger, så klik her.

Ønsker du at bestille tid til privat konsultation eller behandling, så klik her.

Klinikken er veludstyret med ny teknologi til diagnostik og behandling af øjensygdomme.

Vi kan bl.a. tilbyde følgende undersøgelser:

• Diagnostik ved nedsat syn (fx grå stær). Operation for grå stær udføres både under sygesikringen og privat. Læs mere om grå stær operation
  • Øjenlågsoperationer, fjernelse af bygkorn, mm. Læs mere om øjenlågsoperation
  • Diagnostik af AMD (alderspletter i nethinden). Tidlig diagnostik er afgørende for behandlingsresultaterne.
  • Diagnostik af andre nethindesygdomme.
  • Undersøgelse i forbindelse med diabetes (foto-dokumentation). Alle diabetikere skal undersøges regelmæssigt af øjenlæge for at undgå alvorlige komplikationer.
  • Grøn stær (glaukom) diagnostik og medicinsk behandling. Screeningsundersøgelse for familiær disposition for grøn stær.
  • Undersøgelse for skelen.
  • Undersøgelse af børn og behandling af dovent øje (amblyopi).
  • Uvildig rådgivning og undersøgelse ved ønske om refraktiv laseroperation i hornhinden.
  • Undersøgelse af kontaktlinsebrugere.
  • Akutte øjenlidelser.

Ikast Øjenklinik samarbejder med sygehusenes øjenafdelinger, andre sygehusafdelinger og de praktiserende læger om diagnostik og behandling af øjensygdomme og andre sygdomme som kan manifestere sig i øjnene.

Undersøgelse uden ventetid (pris 800 kr.)
Bestil tid her